7.1.2020

Uuva Oy keskeyttää perinnän

7.1.2020 Pirkko sai lakikielisen sähköpostin ja soitti Uuvalle kysyäkseen, mitä siitä lukee. Mukava mies puhelimessa selitti, että he eivät jatka perintää ja palauttavat asian Parkkipartion hoidettavaksi. Syy perinnän keskeyttämiselle on se, että Pirkko ei ole itse Parkkipartion ja kuljettajan välisen asian osapuoli. Näyttäisi olevan totta, että Parkkipartion tulee lain mukaan asioida asiaosallisen kanssa, ei auton omistajan kanssa. Uuvan edustaja myös tarkensi, että he eivät toistaiseksi voi auttaa Pirkkkoa ja oli valmis neuvomaan Pirkkoa Parkkipartion yhteystietojen löytämisen kanssa. Sähköposti oli seuraava:

Hyvä asiakkaamme,

olemme käsitelleet asiaa 1144658 koskevan yhteydenottonne ja siirtäneet asian riita-asiain käsittelyjärjestykseen. Vapaaehtoisen perinnän toimenpiteitä ei asiassanne tulla lain ja hyvän perintätavan edellyttämällä tavalla jatkamaan.

Asiaa tullaan toimeksiantajamme harkinnan mukaan jatkamaan oikeudenkäyntimenettelynä. Asian saattaminen tuomioistuimen ratkaistavaksi aiheuttaa aina huomattavat kulut, jotka jäävät pääsääntöisesti asian hävinneen osapuolen maksettaviksi. Velkomusasiasta voi koitua myös haitallinen maksuhäiriömerkintä.


Ystävällisin terveisin

Asiakaspalvelu
Juha-Pekka

+358 (0) 9 4134 5151
asiakaspalvelu@uuva.fi
www.uuva.fi


  • KTC Finland vaihtaa nimekseen Uuva
  • KTC Finland mukana huijauksessa? 
  • https://yle.fi/uutiset/3-10762325 Uhkailua, tiedon pimittämistä ja kohtuuttomia perintäkuluja – Yle selvitti Suomen perintätoimen epäkohtia. Viranomainen on kiinnittänyt huomiota hyvän perintätavan vastaiseen toimintaan 141 kertaa vuodesta 2016.
  • Saatavien perinnästä annetun lain (513/1999) mukaan toimenpide, jossa perintä käynnistetään tietämättä sopimuksen toista osapuolta (ajoneuvon kuljettajaa), ei täytä lain vaatimusta. 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tarkistathan, että kommentissasi ovat faktat oikein :) Ole ystävällinen Pirkolle.